Nyertes ERASMUS+KA122 felnőttképzési projektünk összefoglalója

Iskolánk 6 tanára (Paul Prior-Tóth, Dávid Zsuzsanna, Mázsár Csilla, Hrubi Judit, Andrew James Tyler, Szabó Kitti) 2022-ben újabb képzéseken vehettek részt, melynek célja a digitális kompetencia fejlesztése volt. A pályázat címe „Oktatóink professzionálása, nyelviskolánk digitális diverzitásának fejlesztése a megváltozott oktatási tendencia kezelésének tükrében.”

A megvalósítási tevékenységek:

  • The best digital tools for language teachers: Paul Prior-Tóth – Spanyolország
  • ICT as a Tool for a Student-Centered Classroom: Dávid Zsuzsanna – Olaszország
  • Increasing Engagement through Educational Technology: Mázsár Csilla – Spanyolország
  • Projektmanagement für interkulturelle Austauschprogramme in Europa: Hrubi Judit - Portugália
  • Digital storytelling: Andrew James Tyler – Spanyolország
  • Digitális történetmesélés: Szabó Kitti - Portugália

Experience report

Erasmus élménybeszámoló - Prior-Tóth Paul

The best digital tools for language teachers

Barcelona August 2022

Paul Prior-Tóth

Nowadays, be it through natural progression or unforeseeable environmental restrictions schools are looking towards the idea of moving away from traditionalist methods in favour of something more mordern. More and more teachers are turning to introducing digital tools to fufill the need for teaching alternatives.

Although some schools will, of course, have an advantage over others dependent on their funding and access to IT facilities and equipment, this course aims to show even the most sceptic of teachers that teaching digitally is really accessible to all, in one way or another.

We were introduced to many of the current popular free and subscription based apps which are primarily aimed at students to interact using tablets and smartphones. Padlet for example offering students the possibility to give real-time responses and reactions through texting, liking, upvoting and instant commenting to tasks (even doing so anonymously for some of the more self-concious among the group), helping increase attention spans and participation.

Erasmus élménybeszámoló - Prior-Tóth Paul

Games with an educational foundation brought out competitive gameplay between students. Often-seen tedious grammar learning became fun and rewarding in the process.

Group based apps like Canvas were also emphasised to show how learning could be done through collaboration to complete a large project centered around a given topic with photos, music and video.

Erasmus élménybeszámoló - Prior-Tóth Paul

The importance of online behaviour and safety was also raised with helpful resources and advice to make sure that both student and teacher were aware of the dangers while being on the internet. 

Teacher productivity was also discussd, highlighting the fact that many apps had the ability to offer instant feedback results and statstics, showing where problem areas would need to be revisited and taught again. 

Meeting and talking with the other teachers particpating on the course also shone a light on how digital tools are used across the E.U. and the varying ways they had been implemented so far.

All in all, this course helped me identify where I could apply some of these apps to help me not just to be more productive or engaging but to inject more fun stimulation and willing participation from the students themselves into the classroom.


Élménybeszámoló

Erasmus élménybeszámoló - Dávid Zsuzsanna

Név: Dávid Zsuzsanna

Projekt: ICT as a Tool for a Student-Centered Classroom

Helyszín: Firenze, Olaszország

Időpont: 2022. július 25 – július 30.

Az Europass Teacher Academy „ICT as a Tool for a Student-Centered Classroom” című egyhetes Erasmus+ képzése során lehetőségem nyílt új IKT eszközöket megismerni és azok használatát elsajátítani. Azért választottam ezt a tanfolyamot, mert fontosnak tartom, hogy a tanulók élményközpontú órákon vehessenek részt, valamint azt is, hogy növeljem a diákok motivációját és minél gördülékenyebben tudjam áthidalni a jelenléti és online órák közötti szakadékot. 

Erasmus élménybeszámoló - Dávid Zsuzsanna

A képzés olyan kollaboratív digitális eszközökkel bővítette tudásomat, amelyek méghatékonyabbá tudják tenni mind az online, mind az offline tanulási folyamatot, valamint növelik a tanulók motivációját. Oktatónk, Tatiana Speri segítségével megoszthattuk tapasztalatainkat a kollaboratív tanulási módszereket illetően, valamint elmélythettük tudásunkat az IKT eszközök használatával kapcsolatban. 

A tanfolyam első napján tapasztalatokat cseréltünk a kurzus többi résztvevőjével. Sokat lehetett tanulni abból, hogy más országokból érkező tanárok milyen IKT eszközökkel dolgoznak, mit éreznek hatékonynak és melyek azok a digitális eszközök, amelyek szerintük mégsem bizonyultak eléggé motiválónak a diákok számára. A második napon kollaboratív IKT eszközök használatával bővítettük eszköztárunkat. Minden applikáció használható tableten, laptopon és telefonon is, ami könnyebbé teszi azok használatát, illetve közelebb áll a fiatalokhoz is. A Study Stack alkalmazás megkönnyíti a szavak tanulását. Ezt a platformot hatékonyan lehet használni mind órai gyakorlásra, mind otthoni önálló tanulás segítésére. 

Erasmus élménybeszámoló - Dávid Zsuzsanna

A Quizziz applikációval önállóan megoldandó feladatokat, illetve teszteket lehet generálni és az eredményeket Excel fájlba le lehet menteni, valamint a platform lehetőséget kínál arra is, hogy új tananyagról készítsünk quizt a tanulók számára. A képzés következő napján a Goose Chase nevű applikáció használatát próbálhattuk ki saját magunk Firenzében, majd elkészíthettünk egy saját kincskereső feladatsort is a saját tanítványaink számára. A tanfolyam keretein belül lehetőségünk nyílt video alapú tananyagok készítésével is foglalkozni. Mind az EdPuzzle, mind a TED Ed lehetőséget kínálnak arra, hogy a tanulók számára egyszerűen készítsünk video alapú tananyagot, valamint hatékonyan be tudjuk őket vonni a tanulási folyamatba. 

Erasmus élménybeszámoló - Dávid Zsuzsanna

Tapasztalatom szerint online applikációk használata a tanórákon jelentősen növeli a tanulók motivációját és megkönnyíti a tanórán kívüli tanulást, valamint a differenciálást is. A tanulási tér rugalmassá tétele lehetővé teszi azt is, hogy a diákok maguk dönthessenek arról, hogy mikor és hol szeretnének tanulni, illetve oldottabb légkört tudjunk teremteni a tanórán. Az újonnan elsajátított IKT eszközöket nagyon hatékonynak találtam a képzés során, szeretném azokat a mindennapokba beépíteni és rendszeresen használni.

A tanfolyamot szervező Europass Teacher Academy délutáni fakultatív programok keretében nagyon tartalmas városnéző programokat kínált, valamint a program zárásaként részt vehettünk egy egésznapos kiránduláson Toszkánában. Az utazás jól szervezett volt, és lehetőséget kínált arra, hogy a többi résztvevővel kötetlenebbül lehessen beszélgetni, tapasztalatot cserélni. Összességében nagyon hasznosnak és gazdagnak találtam a programot.


Élménybeszámoló

Erasmus élménybeszámoló - Mázsár Csilla

Név: Mázsár Csilla

Projekt: Increasing Engagement through Educational Technology

Helyszín: Playa de las Américas, Tenerife

Időpont: 2022. július 11 - július 15.

Erasmus élménybeszámoló - Mázsár Csilla

A Bristol nyelviskola Erasmus+ programján keresztül egy 5 napos angol nyelven zajló továbbképzésen vettem részt Tenerifén. A kurzus megnevezése a következő volt: Increasing Engagement through Educational Technology, vagyis a technológia használata az oktatásban. A tanfolyamon 6 angol tanár/nő 5 országból (Csehország, Románia, Szlovénia, Németország és Magyarország) képviseltette magát. A kurzus vezetője Simplemente Maria volt, aki tapasztalt angoltanárként évek óta tart továbbképzéseket tanároknak a tenerifei Idevelop Training SL munkatársaként. Korábban általános iskolában tanított angol nyelvet Spanyolországban és Dél-Amerikában.

Erasmus élménybeszámoló - Mázsár Csilla

A kurzusra azért jelentkeztem, mert szerettem volna fejleszteni a digitális kompetenciáimat. A továbbképzés során rengeteg új ötletet kaptam ahhoz, hogy az internet segítségével hogyan tudom az óráimat színesebbé és motiválóbbá tenni a diákjaim számára, ugyanis az oktatástechnológia segíti a tanárt abban, hogy jobb interaktív élményt tudjon teremteni a tanulási és tanítási folyamat során. Az elérhető anyagok széles választékát kínálja, melyek közül tucatnyival ismerkedtünk meg az oktatónk, Maria segítségével. Dalokat hallgattunk, nyelvi játékokat ismertünk meg, melyek közül sokat mi magunk is kipróbáltunk. Quiz-eket töltöttünk ki, videókat néztünk és videókat készítettünk magunktól. 

Erasmus élménybeszámoló - Mázsár Csilla

Láthattuk és megtapasztaltuk a technológia számos előnyét, melynek motiváló erejével nő a diákok teljesítő képessége és fejlődik a kreativitásuk a tanulási folyamat során. Emellett nagy előnye, hogy fejleszti a tanulók kommunikációs készségét és problémamegoldó képességét. Kellemes, játékos és vonzó légkört teremt, bátorítja az aktív részvételt az osztályteremben. Egyesíti a különböző tanulási stílusokat, a diákok egyedi igényeinek sokkal jobban megfelel, minden tanuló egyéni tempóban haladhat és azonnali javításra ad lehetőséget. A csoport tagjai együttműködőbbé válnak általa, a tanár is közelebb kerül a diákjaihoz. 

A kurzuson fantasztikus embereket ismertem meg, új barátságokat kötöttem, a csoport beszélgetések során betekintést kaptam más kultúrák iskolarendszerébe és nyelvoktatási sajátosságaiba. A tanfolyam végén feltöltődve, életre szóló élményekkel tértem haza.


Élménybeszámoló

Erasmus élménybeszámoló - Hrubi Judit

Név: Hrubi Judit

Projekt: Projektmanagement für interkulturelle Austauschprogramme in Europa

Helyszín: Madeira / Portugália

Időpont: 2022. augusztus 7-12.

Erasmus élménybeszámoló - Hrubi Judit

A Bristol Nyelviskola Erasmus+ programjában egy német nyelvi továbbképzésen vettem részt a portugáliai Madeira szigetén. A tanfolyam neve volt: Projektmagement für interkulturelle Austauschprojekte in Europa, vagyis projektek az európai nemzetközi kapcsolatokra.

Az 5 napos továbbképzés német nyelvtanárok részére volt meghirdetve. A kurzuson sokan, szám szerint 50 fő vett részt különböző országokból, mint Lengyelország, Németország, Ausztria, Horvátország, Szlovákia és Magyarország. 

Erasmus élménybeszámoló - Hrubi Judit

Ez a képzés leginkább azért érdekelt, mert kapcsolatokat, partneriskolákat, új pályázati lehetőségeket akartam gyűjteni a nyelviskola számára. A 35 órás képzés alatt megismertük egymást, a különböző iskolákat, országokat, tanítási módszereket, a különböző pályázati lehetőségeket, melyek a 21. századi nyelviskola jövőjét képzik. Lehetőségünk volt belelátni az akkreditáció menetébe, megismerni és elsajátítani új lehetőségeket az iskola reklámozása és európai fejlesztése területén. 

Erasmus élménybeszámoló - Hrubi Judit

A tanfolyam vezetője az ETTI Institut Berlin igazgatója volt Reinhard Dreyer, aki 2 vendégtanárt is hívott az előadásokra. Csoportokra voltunk osztva, ahol az elméleti órák mellett gyakorlati órák is voltak, ahol Projekteket készítettünk adott témában.

A délutánok folyamán lehetőségünk volt megismerni Madeira kultúráját, a helyi nevezetességeket, kirándulásokat tettünk a helyekbe a tengerhez. 

A kurzus ideje alatt új kapcsolatokat kötöttem, fantasztikus ötletekkel gyarapodtam és rengeteg élménnyel tértem haza.


Experience report

Erasmus élménybeszámoló - Andrew James Tyler

Digital Storytelling

Santa Cruz August 2022

Andrew James Tyler

At 52 years of age I realised my IT skills, particularly those around digital media were in need of improvement. I frequently use storytelling in my classes and I felt the use of digital storytelling would move my skills onto the next level.

Erasmus élménybeszámoló - Andrew James Tyler

I found the course in Tenerife fascinating and very rewarding. Our course leader Marta was very enthusiastic, motivational and knowledgeable in the both the theory and the practical sides of generating digital stories.

We began with the fundamentals of story telling – the classic structure used by generations f storytellers, writers and film makers. This was used as a basic skeleton for all our work during the course.

Erasmus élménybeszámoló - Andrew James Tyler

Next we learned how to import and edit photos, video and soundtracks and / or narration into video editing software to create a story. We were also introduced to an incredible app called FlipaClip which can be used to produce spectacular animations with relative speed and ease. Having used Powerpoint for many years, it was a particular revelation for me to discover that slides can actually be animated. I had never realised!

Our final task at the end of the course was to produce a short video to present to the class. I wrote, narrated and produced a ’fairy tale’ about an incredibly shy young boy who discovered a magical talking coat which helped him to overcome his shyness and social awkwardness to eventually become a famous public speaker. I enjoyed the task immensely.

It was a well designed, well organised and very useful course. I began using my new skills immediately on my return home!


Élménybeszámoló

Erasmus élménybeszámoló - Szabó Kitti

Digitális történetmesélés

5 napos tanfolyam 

Helyszín: Agra do Heroismo (Azori szigetek, Portugália) 

Időpont: 2022. július 18-22.

Erasmus élménybeszámoló - Szabó Kitti

Ez a tanfolyam tanároknak és iskolai személyzetnek szól az óvodai szinttől az általános iskoláig, a középiskoláig, a szakképzésig, a felnőttoktatásig és a speciális igényűek oktatásáig és mindazoknak, akik szeretnék fejleszteni digitális kompetenciáikat és megtanulni, hogyan használhatják a digitális történetmesélést a tanítási készségeik felfrissítésére és a tanulók projektalapú tanulásba való bevonására a digitális történetmesélés segítségével. A tanfolyam a digitális történetmesélés elméleti hátterére és gyakorlati alkalmazására, a narratívák építésére, valamint a fotótörténetek, kalandtörténetek segítségével történő tanítási és tanulási források létrehozásának lehetőségeire összpontosított. 

Módszertan

Erasmus élménybeszámoló - Szabó Kitti

A módszertan elméleti órákon és a jó gyakorlatok példáinak bemutatásán, valamint gyakorlati műhelymunkákon, megbeszéléseken és tapasztalat-összehasonlításokon alapult. A résztvevőknek lehetőségük volt megismerni az elméleti hátteret, valamint egy sor gyakorlati gyakorlaton keresztül elsajátítani a digitális történetmesélő szoftverek gyakorlati használatához szükséges készségeket. Ezeken keresztül a kommunikációs, együttműködési, prezentációs, problémamegoldó, tárgyalási, kritikai és kreatív gondolkodási készségek fejlesztésére összpontosítottak a virtuális kommunikáció és együttműködés eszközeinek elsajátításával.

A tanfolyam kezdete előtt a résztvevőknek egy alapvető olvasmánylistát ajánlottak a képzésre való felkészüléshez. 

A résztvevők tájékoztatást kaptak a meglátogatott országról, annak kulturális élményeiről. Részt vehettünk kávéültetvény látogatáson, a helyi szociális csoportok rendezvényein, mint például Fado est. A szervező egy idegenvezető segítségével buszos kirándulás alkalmával mutatta meg a környék nevezetességeit, barlangokat, vulkánfürdőt, illetve az azori kultúrát.